Management mediálních institucí

21.02.2011 09:19

Ročník: 2.
Semestr: 4.
Způsob ukončení: zkouška
Počet hodin přímé výuky: 8

Základní studijní témata:
Jednosemestrální cyklus přednášek zaměřený na specifiku řízení médií v kontextu mediální kultury a mediálního podnikání, a to z hlediska historického, teoretického i praktického.

Tematické okruhy:
•    Základní instituty a procesy v médiích (mediální organizace, redakce, výroba, distribuce, inzerce, reklama, marketing) v kontextu teorie masové komunikace
•    Východiska a obecné principy manažerské práce s přihlédnutím ke specifikům v médiích; procesy, cíle a metody řízení; vývoj managementu a podnikání v médiích
•    Nejnovější dějiny českého mediálního podnikání (tisk, rozhlas, televize, internet)
•    Procesuální aktivity managementu (plánování, rozpočtování, controlling, organizace projektů atd.), práce s lidskými zdroji, řízení týmů
•    Reflexe obecných poznatků, metod a strategií managementu, jak se uplatňují v oblasti médií
•    Management nakladatelské činnosti
•    Management elektronických médií (rozhlas, televize, internet)
•    Management komerční komunikace (reklama a PR)

Povinná studijní literatura:
Mc Quail Denis: Úvod do teorie masové komunikace (zvl. 6. kap.), Praha, Portál 2002
Pistorius Vladimír: Jak se dělá kniha, Praha, Paseka 2005

Doporučená literatura
Ward Michael: 50 základních manažerských technik, Praha, Management Press 1998
McLuhan Marshall: Jak rozumět médiím, Praha, Odeon 1991
Jirák Jan, Köpplová Barbara: Média a společnost, Praha, Portál 2003
Buton Grame, Jirák Jan: Úvod do studia médií, Brno, Barrister & Principal – studio 2003
Ogilvy David: O reklamě, Praha Management Press 1996
Šalda Jaroslav: Od rukopisu ke knize, SNTL, Praha 1968
Lamming Richard, Bessant John: Macmillanův slovník podnikání a managementu, Praha, Management Press 19959

Požadavky ke zkoušce:
Znalost základních studijních témat.

Konzultace s vyučujícím:
S vyučujícími lze konzultovat v jejich vypsaných konzultačních hodinách, případně telefonicky nebo "e-mailem". Platné konzultační hodiny jsou uveřejněny na zabezpečených stránkách studentů.